niedziela, 18 stycznia 2015

jak odnowić lodówkę


Dziś z innej beczki, choć wciąż jeszcze w tematyce kuchennej. Podpowiem Wam jak odnowić zniszczoną lodówkę. Na pomysł wpadłam przypadkiem, gdy uświadomiłam sobie, że w ciągu następnych kilku miesięcy z pewnością nie kupię nowej, wymarzonej lodówki w pastelowym kolorze a mój stary Polar jest już brzyyydki :-) Na Allegro zamówiłam tablicę samoprzylepną, koszt..hmmm może 20 zł ( nie pamiętam dokładnie ) po otrzymaniu przesyłki byłam sceptycznie nastawiona, bo owa tablica była niczym cieniutka folia, obawiałam się, że zniszczy się bardzo szybko. Myliłam się, od pół roku jest intensywnie używana przez moje Dzieciaki..piszemy..rysujemy..gramy w kalambury..zostawiamy miłe wiadomości..buźki. Moim zdaniem jest to cudowny wynalazek :-) hmmm..szczerze..polubiłam moja starą lodówkę tak bardzo, że w tej chwili nie zamieniłabym jej na inną..nawet na tę wymarzoną retro w kolorze pastelowym..
By nakleić tablicę należy uprzednio przygotować lodówkę, umyć, osuszyć, ewentualnie wypełnić drobne ubytki. Ja miałam sporo rdzy na drzwiczkach do zamrażalnika. Oczyściłam rdzę papierem ściernym i potraktowałam szpachelką z emalią..Emalię w tubce kupiłam w żelaznym sklepie, przeznaczona jest z zasadzie do renowacji wanny, ale w przypadku lodówki sprawdziła się bardzo dobrze.
Następnie zaprojektowałam wzór na lodowce. Chciałam przede wszystkim ukryć plamy, odbicia, przebarwienia..
Tablica jest zrolowana, dobrze by mieć kogoś do pomocy, bo uparcie wraca do swojej zrolowanej formy :-) wycinamy wszystko, co nam podpowie wyobraźnia, robimy pomocnicze linie na lodowce ( np miękkim ołówkiem )..odklejamy warstwę papieru i ostrożnie przyklejamy..najlepiej z dołu do góry..ja pomagałam sobie linijką, przesuwając po tablicy do góry, w ten sposób pozbywałam się pęcherzy powietrza. Udało mi się też odkleić delikatnie tablicę, gdy powstał niechcący jakiś mega pęcherz..te mniejsze przebiłam igłą :-) iii gotowe :-) Co o tym myślicie ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Recent News